Článek
 

Zaseto sklizeno ponuřejší druhá část výtahu z výzkumu fakulty Astromóda®

Jaroslav Dobeš

a) Náhrobní astrologie.
Musím přiznat, že mě přečtení zadání Tématu období docela šokovalo, především úkol zajít na hřbitov, kde měl člověk za úkol opsat data narození a úmrtí, udělat si statistiku a na základě ní určit znamení, ve kterých se lidé nejčastěji rodí a umírají...Zapátrala jsem v paměti a zjistila, že má poslední návštěva hřbitova (navíc nedobrovolná) byla někdy před 10 lety. Je to to poslední místo, kam bych se šla podívat či projít. Chápu, že to může být lákavá destinace pro Štíry. Seznámila jsem se nedávno s jednou Štírkou, která má v oblibě krmení hřbitovních koček vždy v době půlnoční...
Stačilo vejít za hřbitovní bránu a člověk jako by se ocitl v jiném světě. Hluk ulice vystřídalo nádherné ticho, zpěv ptáků. Dýchla na mě nádherná atmosféra, všude stromy hrající tisíci barvami, mezi jejich korunami zářilo podzimní slunce a jeho paprsky se odrážely na náhrobcích. Nakonec se mi ani nechtělo odcházet.

Štíři možná nebudou mít se hřbitovy problém, stejně jako lidé se silně obsazeným osmým domem, ale návštěvy hřbitova jsou psychicky nejnebezpečnější pro lidi se Saturnem nebo Marsem ve dvanáctém domě.Právě tito lidé můžou nejsnadněji podlehnout projekcím, jako jsou vize upírů a jiných legendárních obyvatel hřbitovů.
Astrolog D.Rudhyar říká:„Saturn ve 12. domě může vést člověka k tomu, aby vyjádřil podvědomé obrazy nebo vnitřní tlak konkrétní, viditelnou či slyšitelnou formou…12. dům se nazývá “domem karmy“… Saturn v něm zdůrazňuje význam vyrovnání se s „nedokončenou záležitostí“ z minulosti, což pro některé znamená “minulé životy“ a pro jiné vzpomínky na minulost svého života a na hřbitově vyvěrají právě ty nepříliš dobré.
Že tyto projekce nebo vize nejsou jen tak, dokazuje příběh herce, který hrál Drákulu v jeho filmově nejkultovnější verzi (herec Bela Lugosi, film Dracula z roku 1931). Mnoho lidí, včetně jeho samotného uvěřilo, že právě on je pravý Drákula; také proto, že oba pocházeli z Rumunska. Ačkoli zemřel v roce 1956, strašidelné historky neustaly ani čtvrt století po jeho smrti, a tak lidé pod dohledem americké policie otevřeli jeho hrob a nalili na rakev beton.Upír pak už nemohl ven. Skutečný upír a nebo jeho projekce-strašidelná představa 12.domu? 12.dům je velmi komplikovaný jak uvidíme později.
Snad zde se svým poznámkovým blokem nebudu působit jako podivín, napadlo mě. Brzy jsem se uklidnila, když jsem si všimla, že za mnou kráčí skupinka amerických studentů, kteří fotili a někteří dokonce malovali zajímavé pomníky. Také jsem se musela stále vyhýbat štábu televizních kamer, který ve stejnou dobu natáčel nejspíš spot do večerních zpráv...

No hlavně menší hřbitovy mají své pravidelné návštěvnice. Starší paní si tam denodenně povídají a sledují, kdo ze spolužáků to už má za sebou. Nové mladé tváře v jejich rajónu nemají rády. Jedné studentky se zápisníkem se podrážděně zeptaly, co tady s tím laptopem pohledává. „Vyměřuji prostory pro parkoviště nového supermarketu.“ Odpověděla ta šprýmařka s vážnou tváří a měla klid :).


b) Čtyřlístek královen smrti
Začala jsem opisovat datumy narození, datumy úmrtí a čím více jsem jich měla opsáno, tím jsem si byla jistější, že k solidnímu výzkumu by mi zdaleka nestačilo opsat všechny datumy ze všech hrobů rozlehlých Olšanských hřbitovů. Navíc jsou zde pochovány především „starší ročníky“. Myslím tím 1800 – polovina 19. století.

Pro výzkum jsou tyto datumy nejcenější. Lidé se rodili a umírali doma a život jim nebyl „uměle“ prodlužován moderní medicínou. Před pár lety proběhl v Německu výzkum o tom, že muži se tchýní doma umírali předčasněji než muži, jejichž tchýně už nežila, a k výzkumu sloužily výhradně data z hrobů v období, které zmiňuješ; také proto, že v těch dobách příbuzní žili pod jednou střechou.(Astrologicky hrot 12.domu především pak 1.třetina-dekan 12.domu mimo jiné znamenal nejen tchýni , ale také nemoc manžela).
Moderní vymoženosti jako medicína, byty pro mladé, domovy důchodců, stáří v teplých krajích atd. výzkum komplikují. Je to jako u času narození při porodu císařákem. Já sám jsem pro medicínu a být rodičkou, chci císařák :) kvůli bolesti, ale z pohledu astrologa to věc komplikuje, stejně jako pacient, který žil díky přístrojům v komatu a svůj odchod ze světa tak oddálil o půl roku.
Medicína posouvá data narození i data úmrtí velice velmi. Průměrná délka lidského života na Zemi byla v půlce XX.století 45 let, aby na konci téhož století dosáhla 65 let (v některých zemích 80, v jiných stále 45, a toto je celosvětový průměr).
Zřejmě nebude náhoda, že hnutí za možnost eutanázie začalo až v době, kdy už medicína dokázala zázraky. Někdy kolem roku 1935 se objevila první organizace prosazující zavedení eutanázie, jakési oficiální sebevraždy pro umírající. (Právě v této době astrologie začala používat planetu Pluto a Černou lunu; obě tyto „planety“ se často spojují se smrtí a umíráním, jak uvidíme později). Aktivisté za legalizaci eutanázie se dočkali, spíše nedočkali, až o 65 let později (v Holandsku roku 2001, a pak v dalších zemích, do nichž jezdí k lékařům zemřít i lidé ze zemí, kde eutanázie stále není povolena).
Na úplně jiném konci té samé záležitosti leží moderní hospicové hnutí, jehož smyslem není jen důstojný odchod ze světa přirozenou smrtí, ale také tišení bolesti umírajících (tedy v principu „totéž“, co vedlo k zavedení eutanázie). Toto moderní „medicínské“ hospicové hnutí přišlo až 30 let po založení první organizace pro legalizaci eutanázie. První takový hospic byl založen roku 1967 v Londýně výjimečnou paní Cecily Saundersovou, tedy v době, kdy se lidé chystali na procházky po Měsíci.Člověk na Měsíci? Není to pro astrologii traumatizující ve smyslu zubař v zubu, hodinář v hodinové ručičce...? Nejdříve nám odhalili odvrácenou stranu Měsíce (fotky družice roku 1959) a vzali nám tajemství. Nebyli tam ani Bůh, ani peklo ani ufo základny ani duše zesnulých. Západní astrologie dodnes spojuje Lunu s tajemnem, ať už je to podvědomí, ženská náladovost nebo osud-karma. V esoterice je Luna dokonce považovaná za nehostinnou „planetu“, na které žijí zesnulí sebevrazi. Jak se asi cítili 20.července 1969, když se jim tam prošly živoly ze Země? Zřejmě tak jako Francouzi, když jim jmenovec prvního měsíčního chodce Armstronga, taky Američan, vyhrával jednu Tour de France za druhou.

 

Nebo jako Hádes (alias Pluto)v okamžicích, když nějaká živola typu Herakla nebo Orfea vstoupila do jeho říše mrtvých a chtěla se vrátit zpět mezi živé, většinou ne s prázdnou; ten první si sebou vzal psa, co hlídal říši mrtvých, a ten druhý zase ženskou, jež už byla po smrti.
V den, kdy astronauti poprvé vstupovali na Měsíc, ten byl astrologicky v kvadratuře s Černou lunou, tedy v půli cesty od konjunkce do opozice.Černá luna, přezdívaná Lilith, hmotně neexistuje, ale jedná se o bod vyplývající z oběhu Měsíce kolem Země; protipólem-zrcadlem tohoto bodu nazývaného Černá luna je naše planeta Země. A tak v době, kdy je Černá luna v konjukci s Měsícem, je Měsíc nejdál od naší hmotné Země; a z toho vyplývají odhmotňovací astrovýklady. A naopak, je-li Měsíc nejblíže planetě Zemi, je zároveň v opozici s Černou lunou a astro výklady hovoří o provázanosti se světem hmoty. Tento výklad platí i pro jiné prvky horoskopu, pokud se ocitnou naproti Černé luny (v opozici).
Měsíci obydlenému dušemi sebevrahů věří méně lidí, než je nevěřících v člověka na Měsíci. Tito lidé tvrdí, že chůze astronautů po Měsíci, byla podvod natáčený v poušti. Další nejistou zprávu přináší také Černá luna samotná , která pro svou hmotnou neexistenci je vypočítávána a různé výpočty nachází různé pozice Černé luny; rozdíl od té, co máte v počítači, může „udělat“ i více než jedno celé znamení.


No a Měsíc je také nejistý. Zatímco západní astrologie z něj dělá ženu a tajemství, například v podobě podvědomí, pak v indické astrologii je Měsíc mužem a je propojen s myšlením, což by v západním pojetí moderního člověka znamenalo, že Luna je osobnost člověka, jeho „já“ i „ego“. „Myslím tedy jsem“, řekl nějaký uznávaný klasik.
V podstatě by takto pojatý Měsíc ukradl Slunci to, co mu podle nás přináleží, a přibral k tomu část charakteristik Merkura. Naopak Slunce je v indické astrologii spíše tím, čím my častujeme Lunu, tedy duší. Ovšem indicky pojatá duše je méně vrtkavá, méně náladová a tajemná než ta západní. Ego pak spojují v Indii s Marsem.

No, a to bude naše práce pro nadšence (zadáni MARS EGEM); zkusíte si projít pár horoskopů a budete se na ně dívat tak, jako by se Mars proměnil ve Slunce. Lidé tedy budou ve znamení, v němž mají Mars. Jak to bude fungovat ve srovnání s jejich Slunečním znamením? Změní se něco?

Po založení prvního moderní hospicu pro umírající z roku 1967 následovala „módní vlna“ a brzy bylo takovýchto zařízení tisíce po celém světě. Hnutí hned na počátku objevilo svou královnu, autorku knihy On Death and Dying , která vyšla v roce, v němž první lidé chodili po Měsíci; stala se nejen průkopnickou psychologickou prací, ale rovněž biblí vznikajícího hospicového hnutí. Za tuto knihu desítkami čestných doktorátů ověnčená psycholožka Elisabeth Kübler-Ross mimo jiné rozpracovala uznávanou metodu pěti fází přijetí tragické novinky typu: Vážený pane, umíráte.
1.fáze- „To nemůže být pravda“.
2.fáze- „Proč zrovna já? Taková nespravedlnost?“
3.fáze-„ Teď ne, ještě pět let. Počkej, smrtko, než dokončím toto.“
4.fáze- „Kašlu na všechno! K čemu vařit , když stejně umřu.“
5.fáze- „Tak jo, kolik mám času? No tak si to užiju.“

(Přetlumočeno hovorovým jazykem.)
Kübler-Rossová dostávala jeden doktorát za druhým, většinou od nábožensko-katolicky laděných univerzit v USA. Lidé ji začali přezdívat „královna smrti“. Pak se zavedl do astrologie Chiron (asteroid objevený roku 1977 mezi Saturnem a Uranem).Chiron je spojován s léčitelstvím, uzdravováním druhých (nejen zdravotně), ale také neschopností uzdravit vlastní ránu-bolest (většinou spojenou s pozicí Chirona v horoskopu). V roce, v němž byl Chiron objeven, se zvedá nová vlna reinkarnační mánie díky knize Život po životě (kniha vyšla 1976, ale hitem se stala až o rok později), v níž lékař zpovídá pacienty, kteří přežili klinickou smrt, a zapisuje jejich „posmrtné vize“.
Právě v tomto období „královna smrti“ Kübler -Rossová přestává věřit na smrt. Je-li smrt pouhým odložením těla, pak to není smrt jako konec, a v horoskopu by se nehledala v tradičním štírském osmém domě, ale v domě druhém jako movitý nebo nemovitý majetek. „Chirone, Chirone,
je skutečně vyléčena ze smrti?!“
Cesta „královny smrti“ od knihy „O smrti a umírání“ po knihu „Konečně jedeme domů“
(volné, neoficiální překlady názvů knih), vedla přes zajímavé i pikantní momenty, které u ní nastaly až po padesátých narozeninách. Delfské věštkyně musely splňovat tento zralý věk a jejich hlavním patronem byl Apollón, který vedle věštíren vlastnil také živnost lékařsko-léčitelskou, v níž jej nezastupovali věštkyně, ale Asclepius, bůh, který se naučil uzdravovat nemocné i mrtvé právě od kentaura jménem Chiron.
“Královna smrti“ v době po objevení planetky Chiron astronomy přestala věřit na smrt, a za to až do smrti své nedostala žádný další čestný doktorát nějaké university. Přitom nadále zkoumala a bádala. Poté, co se lékaři navezli do Raymonda Moodyho (autor knihy Život po životě) například větou: “ Jasně, že viděli světlo, když na ně svítily lampy operačního sálu“,
spustila „královna smrti“, jež přestala věřit na smrt, výzkum s nevidomými pacienty, kteří přežili klinickou smrt. Přestože světla operačního sálu nemohla ovlivnit jejich zrak, zjistila u nich stejné vize tunelů a světla, jako u zdravých lidí z knihy Život po životě.

V den smrti „královny smrti“, jež přestala věřit na smrt, byla konjunkce jejího Měsíce (radix) s tranzitem Černé luny („plus minus“); byl tedy dobrý čas k odpoutání duše od hmoty.Tato tranzitující Černá luna byla navíc v sextilech (aspekt 60°) s natálním Chironem a natální Černou lunou (ty měla vzájemně v trigonu). Navíc v den smrti bylo Slunce (tranzitující) v konjukci s její (natální) Černou lunou a v trigonu s jejím Chironem (natálním)… A tak to celé vypadá, že se její duše dočkala né smrti, ale života po životě.

Tak jako v případě smrti Kübler–Rossové, i v den úmrtí Matky Terezy (5.9.1997) stálo Slunce ve znamení Panny. Jedná se o další ženu, která zasvětila svůj život pomáhání lidem důstojně odcházet ze života (hlavně v Indii). Z horoskopu lze vytušit, že tři dny před smrtí Matky Terezy proběhlo novoluní v blízkosti jejího (natálních) Slunce a Marse. Poblíž tohoto novoluní byl tranzitující Rahu (Dračí hlava), což by mělo znamenat zatmění Slunce (neověřeno).
Podle legendy hadodrak s bohy vyrobil nápoj nesmrtelnosti nazývaný Amrit a vypil svůj podíl tohoto lektvaru. Bohové (Višnu) se nechtěli o nesmrtelnost dělit.
Tak jako v příběhu Chironova žáka Asklepia, uzdravovatele, který dokázal léčit tak dobře, až se bohové (Zeus) začali bát nesmrtelnosti lidí a rozhodli se nesmrtelnosti lidí zabránit. Asklepius sice nebyl hadodrak, ale had byl jeho symbol, a občas se měl sám v hada proměňovat.
Indický hadodrak byl po napití se nektaru nesmrtelnosti vyzrazen nabeskými světly (Slunce s Měsícem).Bohové ho už nemohli zabít, a tak ho přetrhli v Rahu a Ketu (Dračí hlava a ocas). No a on, kdykoli se v horoskopu přiblíží k žalobníčkům v obdobích úplňků nebo novoluní, pomstychtivě je „kousne“; my toto kousnutí vnímáme jako zatmění Slunce nebo Měsíce. Rahu a Ketu jsou stejně jako Černá luna hmotně neexistující body vypočítané z pohybu Měsíce.Také proto bývají často spojovány s nehmatatelnými prvky života, což je třeba osud, štěstí, neštěstí, náhoda, smysl života, karma a také smrt – nelze je nahmatat, že ano. Měsíc je jediné těleso horoskopu, které dokáže zastínit světlo života-Slunce. Děje se tak jen v přítomnosti hlavy-Rahu nebo ocasu-Ketu roztrženého hadodraka. Alchymisté podobně vnímali stříbro (Měsíc), které ubírá na lesku zlatu (Slunce). Přesto tyto kovy spojovaly do konjunkce-novoluní. Stříbrem-Lunou nutili další planetární kovy k aktivitě a proměně, a proto ho nazývali Matka kovů. Podobně i v životě lidském jsou Luna a její děti - nehmotní Rahu-Ketu a Černá luna - považováni za sílu, jež nás nutí k aktivitě a proměňuje nás, náš život nebo k tomu nutí ostatní planety smíšením vlivů-energií. (Někdy dostává podobný vliv na člověka do vínku také složitý 12.dům).

 

V době smrti Matky Terezy Sluníčko na nebi pokročilo ještě blíž ke konjukci Rahu s Černou lunou (vše tranzity) poblíž jejího (natálního ) Marse. No a Měsíc poté, co před třemi dny způsobil zatmění Slunce, se posunul až k Chironovi; tento tranzitující Chiron byl v trigonu (aspekt 120°) na Terezin Chiron v horoskopu narození (natální neboli radixový). To vše znamená výjimečné podmínky přestupu do života po životě. Rahu, zatmění Slunce, Chiron a Černá luna v konjunkcích, to vše znamená odhmotnění směrem k odměně po naplnění úkolu.
U žen je mezi pěti nejčastějšími viníky smrti Luna. Je to důkaz toho, že pro ženu je Luna důležitější než Slunce? Nebo jde o poukázání na karmickou podstatu Luny? Nebo jde o to, že ať už se v horoskopu děje jakýkoli aspekt, teprve pohyb Luny a jejich aspektů ho oživuje? Možná už to na smrt vypadalo delší dobu, ale teprve Luna to rozčísla. Mohlo by se podle ní dávat poslední pomazání. Vliv zde měl i Chiron, naopak u mužů nehrály Chiron s Měsícem takovou roli, ale u mužů se objevuje mezi pěti nejvýznamnějšími viníky smrti Černá luna. Hodnotí své statistiky Petra.

Blíží se proklamovaný (nejistý) konec Mayského kalendáře, a mnozí s tímto koncem kalendáře spojují konec světa. Nikdo neví, kdy přesně kalendář této staré indiánské kultury začal, a tak se i data konce liší. R.C. Monglard ho určil na rok, v němž zemřela Matka Tereza, ale v roce 1997 žádný konec světa nevypukl. Leda bych ho prošvihnul; a nebo neprošvihnul a ani po letech mi nedošlo, že už nežiji život, nýbrž Život po životě. Většina výpočtů počítá s koncem Mayského kalendáře a světa dne 23.12.2012, a tak neutrácejte toho roku za vánoční dárky, protože Štědrý večer bude kvůli počasí zrušen. Konec Mayského kalendáře v roce 1997 nenastal, zato přišel konec života ženy, která za svou péči o umírající dostala Nobelovu cenu a církví byla prohlášena za („zatím poloviční“) světici.

Horoskop smrti Matky Terezy v roce 1997 obsahoval konjunkci Dračí hlavy (Rahu) s Černou lunou; oba nehmotné prvky horoskopu se po letech znovu potkají tři měsíce před dalším proklamovaným termínem konce světa-Mayského kalendáře v roce 2012. S tou změnou, že při tomto termínu konce nebude Černá luna v konjukci s hlavou (Rahu), ale s ocasem (Ketu) draka. Rahu-hlava bude tudíž v opozici s Černou lunou, a jak už víme, tato opozice je hodně propojená s hmotou a lpěním na ní.Třeba první termín konce geniálního kalendáře v roce 1997 proběhl jen jako duchovní nehmotná příprava a v roce 2012 přijde jeho hmotná realizace.Tak jako když cítíte, že na vás něco leze, ale chřipka vás usadí do postele až další den.
Pozor, já neočekám konec světa, jen si hraji.To by se vám líbilo, být v generaci, která zažije něco tak důležitého, jako konec světa. Jsme vtěleni do obyčejných životů a po dalším termínu konce světa zase poběžíme pondělním ránem do práce, abychom se o další jeden den přiblížili vlastnímu osobnímu konci světa. Jen pro doplnění, Černá luna potkává v konjukci jednoho ze dvojice Rahu-Ketu každé tři roky („plus-minus“).

Vedle Matky Terezy a královny smrti Kübler-Rossové jsme trochu odbyli zakladatelku moderního hospicového hnutí Cecily Saundersovou, která zemřela v roce 2005; narozdíl od nich v okamžiku své smrti neměla Saundersová Slunce ve znamení Panny, ale odcházela ze života se Sluncem ve znamení Raka. Obě tato znamení patří k těm, v nichž se neumírá. Rak je na severní polokouli zhruba třetí znamení s nejmenším počtem úmrtí a Panna je vůbec rekordman s minimem úmrtí. Teda né, že by v tyto měsíce měla smrtka dovolenou, ale počet úmrtí je výrazně nižší než v měsících jiných, a to dává smrti v Panně (nebo Raku) jakousi příchuť individuální volby a osobní péče. Znáte to v restauracích - na oběd a večeře plno a čekačka na vše - no a mimo tyto hlavní doby je restaurace jen pro vás. Existuje-li nějaký posmrtný úřad, tunel se světlem nebo brána se Svatým Petrem, pak v době znamení Panny budou zácpy nejmenší. No a ti, co nemají kam spěchat a směřují do pekla,  pak ať využijí pomalou jízdu v kolonách v období znamení Kozoroha; právě tehdy se vydává na cestu do neznáma nejvíce nebožtíků.
Rovněž ve znamení Raka (12.7.1995) zemřela čtvrtá královna smrti XX.století. Narozdíl od tří předchozích nebyla propojená se smrtí pracovně, a přesto si svým vlivem na naše vnímání smrti nezadala.Virginia Tighe, hospodyně z Koloráda, je známější pod jménem svého minulého vtělení, tedy Bridey Murphyové. Hospodyňka si nechala dělat hypnózu do minulých životů jedním známým.V roce 1956 o jejich regresích vyšla knížka a vypukla mánie, jež nastartovala dodnes nekončící módu regresních terapií. Né že by novinkou byly minulé životy, ty probíral kde kdo už předtím, a dokonce regrese v hypnóze zkoušeli lidé už dříve (např.kolem roku 1900 organizace, jenž vymyslela slovo telepatie, viz Poetrie® 108), ale teprve případ „Murphy“ rozpoutal tu pravou módní vlnu, která vytvořila nový lidský obor, v němž se klient vede hypnózou nebo relaxací do minulých životů. Bez této paní by nikdy nevznikly knihy jako Život po životě. Bez této hospodyňky by psycholožka Kübler–Rossová nepřestala věřit na smrt. O případu „Murphy“ psaly světové časopisy, psychologové seriózně řešili, zda je hypnóza tak mocný nástroj (teprve v době vydání knihy o regresích Murphyové jednotlivé státy světa konečně začaly zařazovat hypnózu mezi oficiální medicínské postupy.)
Novináři jezdili do Irska, kde tato Američanka měla žít své minulé vtělení, coby paní Murphyová, a předháněli se v nalezených důkazech.
Většinou do sebe všechno zapadalo, ale našly se i výjimky. Tak třeba tvrzení, že jako Murphyová vstoupila v Irsku do stejného řádu jeptišek jako mladá Matka Tereza.
(Právě tento irský řád poslal mladou Albánku z Turecké říše do Indie, kde z něj později vystoupila, aby si založila „řád“ vlastní. Jmenovala se Agnes a my ji dnes známe jako Matku Terezu z Kalkaty).
Murphyová nemohla vstoupit do stejného řádu jako mladá Matka Tereza, protože ten byl založen 50.let po smrti vtělení Murphyové. Ať už si Američanka, která prožila minulý život v Irsku, vymýšlela a nebo říkala pravdu, v níž jsou nepřesnosti pouze náhodou, zcela určitě ovlivnila pohled na smrt víc než většina světových odborníků z řad filosofů, religionistů a lékařů..


Zadání pod heslem KRÁLOVNY SMRTI zní: Porovnejte horoskopy (narození i úmrtí) těchto čtyř žen a hledejte v nich závany Života po životě a důvod, proč tyto tolik odlišné ženy ovlivnily stejnou věc; totiž pohled moderního člověka na konec světa, který nás, všechny zrozené, potká v okamžiku, kdy vyvane pět smyslů aktuálního nebožtíka; právě tehdy totiž nastane konec kalendáře této exosoby, tudíž konec světa. Možná proto lidé tak toužebně (i když je přitom mrazí jako při sledování filmového hororu) vyvolávají konce světa v naději, že promění tento soukromý konec světa ve velkou párty. Nic nenasere víc než vynucenej předčasnej odchod z dobré párty, která jede dál i bez vás.

  


c) Když padne kosa na kámen, rodinné karmy.
Astrolog Ing.Eva Drietomská pokračuje: Zajímavou kapitolou byla úmrtnost malých dětí či novorozeňat. V několika případech se jednalo o opakované úmrtí v jedné rodině. Tady platilo, že nejvíce se umíralo v zimních měsících (leden, únor, březen), což se dá logicky vysvětlit chladem a těžšími podmínkami pro malé děti v zimě. Pokud se jednalo o více úmrtí v rodině, tak to bylo často ve stejném období v roce. V jednom případě bylo dokonce časové rozpětí mezi úmrtím dvou dětí v jedné rodině přesně 7 let a týden. Opět z toho nemohu vyvozovat žádné všeobecné závěry, jednalo se pouze o vzorek 12 dětí.

Drahá Evičko
Toto je bolavé téma; lidé si velmi těžko zdůvodňují smrt neviňátek: “ Proč si smrt raději nevzala toho zloděje odnaproti, co je to za boží spravedlnost“, kleli obyčejní lidé nad smrtí děťátek. V astrologii se smrt dítěte hledala v první třetině 12.domu (což zahrnuje i jeho hrot); je to shodná zóna s tchýni a nemocí manžela. Dále se možné úmrtí dítěte, stejně jako porody nebo potraty, hledalo v jinak šťastném domě dětí (5.dům), zde se pracovalo klasicky s pozicí planet v domě s aspekty a pozicí vládce 5.domu. Obě zmíněné možnosti by se hledaly v horoskopu rodičů. V horoskopu dítěte by se časné úmrtí hledalo hlavně v 8.domě, ale také v první třetině domu pátého (nikoliv jako smrt dítěte, ale jako smrt vlastníka horoskopu v mládí). Astrolog by rovněž mohl kouknout do horoskopu mladšího sourozence, kde by se v první třetině 10.domu (což zahrnuje i MC ) hledala smrt prvorozeného sourozence. Vypadá to divně, ale mluvíme zde o staré astrologii z dob, v nichž prvorozený syn dědil statek nebo království a mladší děti jeho případná smrt určitě zajímala. I dnes klienty občas zajímá, zda otec nemá další dítě z nějakého vztahu před svatbou, nebo jestli matka v mládí nebyla na potratu. Lidé jsou různí. Rozdíl mezi prvorozeným a dalšími dětmi je znát i v horoskopu narození. Minule jsme se bavili o Hermově váze propojující pozici Měsíce v okamžiku početí s pozicí Ascendentu při narození. Technika vychází z průměrné délky těhotenství. Ale existuje lékařská statistika, podle níž se většina prvorozených dětí narodí až po termínu porodu, tedy o jeden až deset dní později. Naopak většina zkušených rodiček rodí druhé a další děti ještě před termínem. Nejčastěji o jeden až sedm dní dříve. Astrologicky je to strašně velký rozdíl, a to jen proto, že matka rodí prvorozené dítě .Určitě by se podobný faktor měl někde v horoskopu odrazit.

V legendách se dává vina za úmrtí malých dětí Lilith -Černé luně. Ne všichni jsou z propojení Černé luny se jménem a legendou Lilith nadšeni. Nejvíce protestují astrologové z řad mužů. Blízkovýchodní legendu o první ženě Adamově, Lilith, která byla stvořena stejně jako on - z hlíny - najdeš v POETRII® 108. Zápletka je prostá: odmítla ho poslouchat a on odmítl její rovnoprávnost, a tak odešla. Bůh s prvním mužem nechtěli o rozvodu ani slyšet a hledali, až ji našli. No a pak začali hrozit. Jestli se nevrátíš k plotně, tak uvidíš. Zabijem toho parchanta, cos mezitím porodila. Svobodomyslná Lilith se nevrátila. Bůh s Adamem slib splnili, a pak se vrátili do ráje, kde si z Adamova žebra vyrobili poslušnější manželku, Evu.
Lilith po smrti dítěte zešílela a začala brát životy dětem lidským.

Nepamatuješ si, jestli v časech těchto dětských úmrtí byla v horoskopu pozice Černé luny v nějaké shodné konstelaci? (Toto zadání s heslem LILITH doporučuji jen otrlým charakterům, na které to nebude působit osobně či depresivně.)

Říkává se, že muži jsou jako děti, a možná proto se u jejich úmrtí našel silný vliv Černé luny-Lilith, zatímco u žen nikoli. Astrolog-psycholog Petra Černá: U mužů Měsíc nehrál významnou roli, zato u nich byla výrazná hmotně neexistující Luna černá. Černá luna v horoskopu muže znamená nějakou silnou ženu v jeho okolí. Ale vtomto výzkumu se u mužů Lilith-Černá luna objevuje mezi pěti nejvýznamnějšími viníky smrti. Dále to jsou Rahu, Saturn, Neptun, Jupiter. Nejčastěji byla tranzitující Černá luna v den smrti v aspektu z natálním Sluncem.
Ve tvé přiložené statistice vítězí aspekty Neptun a Černá Luna (p), na třetím místě je aspekt Rahu a Černá Luna (p)-ten v podobě konjunkce měl i horoskop smrti Matky Terezy; no a pak se Černá luna objevuje zase až na místě devátém (Pluto a Černá Luna (p)) a jedenáctém (Slunce a Černá Luna (n)), což je jediný smrtící aspekt Černé luny ve tvém výzkumu s 200 respondenty, který se umístil mezi nejčastěji se objevujícími smrtícími aspekty jak u mužů, tak i u úmrtí žen, a to na sedmém místě; s tím rozdílem, že v úmrtích mužů je Lilith se Sluncem propojená negativními aspekty (n) a u žen naopak pozitivními (p) (např.trigony a sextily).
Co je na tom zarážející, jest nepřítomnost aspektu Černé luny s Uranem. Tranzitující Černá luna přes natální Uran patří k hitům moderní astrologie smrti. Hitler a psycholog Jung zemřeli při takovéto konjunkci. (Zhruba jeden stupeň před tím, než tranzit Černé luny dosáhl přesné pozice natálního Urana). Marilyn Monroe zemřela při opozici obou těles (tranzitující Černá luna už byla dva stupně za přesnou opozicí).
V doběžných kvadraturách tranzitující Lilith s natálním Uranem zemřeli například prezident USA a partner Marilyn, Kennedy, ( těsně po přesné kvadratuře) a malíř Dalí (stupeň před přesnou kvadraturou). Uran v tradiční astrologii znamenal nepřirozenou náhlou smrt, což splňují tři jména z dosavadních pěti příkladů, stejně jako to splňuje i tento, zatím poslední příklad, v němž se objeví další slavný umělec, John Lennon, který nečekaně zemřel ve chvíli, kdy měl v horoskopu dva stupně po přesném kvinkunxu tranzitující Lilith na natální Uran. (Kvinkunx je šestý nejdůležitější aspekt 150-ti stupňů. Často se spojuje s možnostmi, které máme jen, když za nimi jdeme.) Lennon byl zavražděn v období, ve kterém již několik let žil jako hospodyňka-muž v domácnosti. Staral se o syna a jako milující partner podporoval manželku Yoko Ono v kariéře.

Další zadání s heslem LENNON  bude z horoskopu hledat to, jaký vztah měla teta, co vychovávala Johna Lennona, s jeho druhou manželkou Yoko Ono? Astrologicky sourozenci matky spadali buď do první třetiny 12. domu a nebo teta, stejně jako tchán (spíše ze strany ženicha, někdy též tchyně), se dříve hledali v první třetině 6.domu.Tchán ze strany nevěsty se hledal v 1.třetině 10. domu. Nejtragičtější 12.dům (někdy jen jeho první třetina) se na tchýni používal nejčastěji a ve stejné zóně horoskopu se hledala nemoc manžela. Švagrová, švagr se zase hledali v 1. třetině domu devátého..
S dědičností se často propojuje 2. dům (případně celý 8.dům nebo jeho 2. třetina, jako to, co jsme podědili), ale jak je to s macechami, tchýněmi, kmotrami a dalšími nepokrevními příbuznými? Celý 8.dům, nebo jen jeho 1. třetina, se také vnímá jako majetek osob z klientova 7.domu, tedy manželů atd. Dalo by se to použít v našem případě tchýní?

Nečekaná smrt Johna Lennona přišla ve chvíli, kdy začal plánovat návrat do „práce“.
Fanoušci Beatles jeho manželku nesnášeli a považovali ji za semetriku (přeloženo silnou ženu s vlivem na muže), která ovládla Lennona a rozbila jejich milovanou kapelu.


Pokud by Černá luna v horoskopu muže symbolizovala autoritativní silnou ženu, často by se mohlo jednat o tchýni. (Tu, jak jsme zmínili, může v horoskopu zastupovat také vládce 12.domu a nebo první třetina tohoto domu.) Napětí mezi zeťem a tchýní je zachyceno ve vtipech mnoha zemí; snad jen Borat o své tchýni nevtipkuje: „Proč bych si měl dělat srandu ze své tchýně? Je milá, a když s námi naposled spala na trojku, bylo to super.“ (Borat je zvláštní, satirický filmo-dokument). Před chvílí jsme připoměli německý výzkum dokazující, že manželé žijící se svou tchýní, umírají předčasně.Viděli jsme i propojení prvního dekanu dvanáctého domu se třemi tak navzájem nesouvisejícími oblastmi života jako jsou tchýně, nemoc manžela a smrt dítěte.
Napětí tchýně - zeť se esotericky vysvětluje bojem o to, čí rodinnou karmu budou mladí manželé žít a které rodinné karmy vymřou. Dva rodiče nevěsty a dva rodiče ženicha, tedy čtyři typy výchovy, kultury a životních hodnot, ale jen jeden bude hlavní pro vnoučata.
Né, že by neexistovaly spory nevěst s matkou manžela, ale tady je většinou vítězství starší ženy předem jisté; zato boj o vliv mezi starší ženou-tchýní a mladým mužem-zetěm může být velmi vyrovnaný, a tím pádem nekonečný.

Další zadání se týká tématu diktátu rodinných karem (heslo TCHÝNĚ). Třeba by vám pomohla práce astrologa (Paul Choisnard), který se proslavil výzkumem astrologie z pozice podobnosti horoskopů mezi příbuznými. Někdy je to jako u Leny (viz.o stranu dál), v jiných rodinách zjistíte stejné polohy dětí a rodičů buď u Sluce anebo u Měsíce. Případně jako Choisnard naleznete planety potomků odpovídající postavení planet v horoskopech rodičů. Nezapomeňte na porovnávání horoskopů zeťů s tchýněmi, možná budete astroprůkopníky v tomto oboru.

Pokud si pokračování své karmické linie prosazuje starší muž-tchán, vítěztví je také téměř jisté, protože to znamená, že předtím dokázal v psychologicko-energetické válce o přežití rodinné karmy zdolat svou tchýni (12.dům), svého tchána (6.dům) i svou manželku (7.dům - u všech tří je míněn hrot a první třetina domu). Takže by to byl ostřílený mazák, který už umí v horoskopu chodit a na kterého by zeť či snacha neměli. Jenomže to se stává zřídka; možná protože tichá voda (osy 6.-12. dům) břehy mele, většina manželů v tomto boji nevítězí a dříve či později končí pod takzvaným pantoflem. Šestý a dvanáctý dům bývaly považované za „prokleté“ (částečně také dům osmý). Nejčastěji se tedy rodinná karma předává přes tchýně a manželky (i když je to snacha, protože po letech už je tak zpracovaná, že automaticky žije dle pravidel rodinné karmy tchýně). Co z toho vyplývá pro poražené? No přeci za prvé a za druhé.

ZAPRVÉ
Představte si, že reinkarnace funguje a životy navazují jeden na druhý v nějaké logice a smyslu. No a teď se z rodinných karem čtyř prarodičů žije jen jedna rodinná karma-pracovně třeba rodinná karma matky nevěsty, tedy tchýně. Je to jako rodinný výlet, na kterém chce každý jet někam jinam. Co se stane? Buď se podřídí všichni, až na jednoho, a nebo se rodina rozdělí a každý si jede, kam chce.
Většina reinkarnačních teorií tvrdí, že si v dalším životě hledáme své příbuzné. A tak se příbuzní i po smrti ocitnou tam, kde uvízli minule, tedy opět v kolotoči cizího života, v našem příkladu rodinné karmy tchýně. Kdy to skončí? V případě, že to ani smrt neukončí, asi nikdy.
Jaký to má smysl pro toho, jehož rodinná karma se žije po mnoho životů? Co z toho vlastně má? Minimálně je vše po jeho a žije se mu lépe, vždyť na něj rodina dře, zatímco on si žije to, co má vepsané ve svém horoskopu od osudu. No, kdo by nechtěl, aby děti a vnoučata vyrůstaly podle jeho představ? Církve vlastně dělají totéž, ale ve velkém. Jako by nebylo jedno, v co si kdo věří a jak žije; po dobrém či po zlém se vměšují do životů rodin a jednotlivců, aby tyto životy měnily podle vlastních představ.

Astrolog Mgr.Leny Lvovská, Phd. se podobné situaci vzepřela, a to nešlo o diktát tchána nebo tchýně, ale vlastní rodiny:
Při cestách na hřbitov a dumání nad tématem disertačky mě napadlo, že by bylo zajímavé se kouknout, jestli je nějaké znamení protěžované v rodinách po karmických liniích. Pokud ano, co by to znamenalo? Ukazovalo by to určitou karmickou zátěž nezvládnutým principem toho znamení? Vrtalo mi to hlavou, tak jsem se dívala, jestli se na hrobech, kde je hodně dat a alespoň tři generace, něco takového objevuje; vypadalo to nadějně, jenže jsem vůbec samozřejmě nevěděla, jak uvedená data spolu souvisejí, zda je to vůbec rodina. A tak jsem se pustila pro začátek do rodiny svojí. Vyklubaly se docela zajímavé věci…
U nás je jasné, že se žila karma z mamčiny strany, ve dvojici:
Štír (moje matka 27.10.) – Býk (můj otec)
Máma byla evidentně ten krk, co kroutil otcem - hlavou rodiny.
Matčina matka zemřela 7.12.
Matčin otec zemřel 17.10.
Máma vždycky tvrdila, že babička byla generál, a tak jsem se pustila po ženské linii dál.
Prababička zemřela 20.10.
K tomu přidám, že matka s otcem měli 20.10. svatbu (jiný rok samozřejmě).
Pěkně se nám to sesypalo do úzké výseče zvěrokruhu, v jejímž středu je třinácté znamení Hadonoše.

Mou svatbu jsme naplánovali, tyto skutečnosti netušíce, na sobotu 7.12. (datum smrti babičky!), jenomže před svatbou jsem se 6.10.2002 vybourala v autě a kvůli vážným zraněním byla svatba přeložena na 26.4. Byl přesun důležité rodinné události do jiné části horoskopu

 (v podstatě do opozice) krokem k vymanění se z této rodinné karmy? Podařilo se nám s manželem začít žít jinou karmickou linii?Já v tomto jarním období roku zažívala většinou životní výhry, navíc se v Býku narodil můj otec; rozhodně považuji tuto část horoskopu za vstřícnější než rodinnou karmou zatíženou zónu Hadonoše.



Skutečně by to mohlo fungovat? Prohození záležitostí horoskopu o 180°sice nezmění podstatu, ale formu ano. Tak třeba u Dračích uzlů Rahu-Ketu v natálních domech se ve staré astrologii tradovalo: je-li Rahu v osmém domě a Ketu ve druhém, zemře klient nádhernou přijemnou smrtí (která že to je?). Ovšem stačilo Dračí hlavu s ocasem prohodit tak, aby Rahu byl v domě druhém a Ketu v domě osmém, a bylo zle a vyhrožovalo se škaredou nenadálou smrtí.( No jestli tuto konstelaci naleznete ve svém horoskopu, raději si projděte první z pěti psychologických fází Královny smrti :).) Na příkladu Dračích uzlů jsme viděli, jak prohození o 180° může proměnit záležitost z přijemné na nepříjemnou, aniž to ovlivní osudovou podstatu.  Vlk se nažere a koza zůstane celá. V případě tvé svatby by se nejspíš jednalo o proces obrácený, tedy o proměnu z protivna do krásna. Ovšem jistota konečného řešení to také není. Ať krásná nebo škaredá, smrt je pořád smrt.
Co z toho vyplývá pro ty, jejichž rodinná karma se nežije? No přeci za prvé, které jsme právě probrali, a za druhé.
 


ZADRUHÉ
Jen ten, jehož rodinná karma se žije, jde po správné cestě svého osudu. Jen on žije svůj život. Ostatní se více či méně podřizují, tak jako v případě rodinného výletu, kdy každý chtěl jet jinam, ale nakonec zůstali spolu a výlet dokončili. Ostatní příslušníci rodiny musí svůj život realizovat v lepším případě v práci a nebo ve svém volném čase. Karma se v západní astrologii nehledala; tento „asijský“ pojem zde nahrazovali slovem hřích, Bůh, štěstí, osud, neštěstí a úspěch. O čem se ze slušnosti nemluvilo, to se hodilo do domu osmého (např. sex, smrt, dědictví, heretická víra, magie…). S čím si před vznikem psychologie nevěděli rady, to strčili do domu dvanáctého (např. alkoholismus, sny, lidi, co žijí mimo hodnoty maloměšťácké společnosti, drogy, kriminalitu, upoutání na lůžko, halucinace, deprese, úzkosti…). No a to, nad čím naplákali v hospodách a na pavlačích, strčili do domu šestého (např. tu mě bolí, tam mě píchá a v práci to stojí za prd).
Domy 6. a 12. jako smolné jsme už zmiňovali. Dvanáctý dům končí Ascendentem, což je začátek domu prvního, tedy celého horoskopu. Ascendent (Asc) nejčastěji symbolizuje toho (nebo to), komu horoskop patří. No a tento Asc sousedí se třetí třetinou domu dvanáctého; o tomto pásu horoskopu se v astrologii mluvilo jako o zóně, která krade osobnosti (Ascendentu) energii. Cítíte se bez energie? Pak právě zde naleznete způsoby, jakými o svou energii přicházíte.

Funguje tato tradiční poučka? Proč zrovna v této zóně 12.domu ztrácíme? Je to zvláštní, když si uvědomíme, že právě tato zóna horoskopu zachycuje místo vycházejícího Slunce.
Její protipól na konci domu šestého („pod Descendentem“) má zase energeticky vykrádat
energii vašeho vztahu, případně pouze energii vašeho partnera - tím pádem může být důvodem nespokojenosti ze vztahu či nepopsatelných divných pocitů partnera z vašeho vztahu, a tím i důvodem rozchodů. Tato druhá negativní zóna staré astrologie zase odpovídá obloze těsně po západu Slunce. Letní červánky východu a západu Slunce dokážou turistu zdržet u moře a přinutí ho zasněně zírat; a to i takové týpky, co normálně zírají jen na jídlo a na třetí prso na hrudi ženy. Čas východu Slunce a večerních červánků po západu Slunce odpovídá (plus minus) denímu průchodu Slunce těmito, pro starou astrologii negativními, úseky horoskopu (konec 12. domu a konec 6.domu). Jedná se skutečně o zloděje energie jedince nebo vztahu? Vždyť právě v době, kdy tudy prochází Slunce je na světě nejduchovněji a mnohá náboženství tuto dobu považují za okamžiky dne, ve kterých je lidstvo nejblíže nadpozemskému (bohům atd.). Spousta meditací nebo hinduistických obřadů probíhá právě tehdy, když Slunce prochází těmito negativními výsečmi horoskopu (Aarti puja atd.).

To ale neznamená, že indická astrologie má na věc jiný názor. Tak třeba jejich systém tatev („nehmotného deště energie, jež na nás neustále dopadá“) začíná východem Slunce, nástupem pro lidský život nejnegativnější tatvy Akáša; ta má také jedno plus v nehmotných rozměrech duše, ale pro život hmotný je potvorou srovnatelnou snad jen se Smrtkou.
Zatímco západní astrolog D. Rudhyar řekl, že: „Saturn ve 12.domě přivádí člověka k potřebě vyjádřit své podvědomí a pocitové tlaky, aby byly vnímatelné druhými, a vyrovnat se tak s potlačenými pocity z minulosti, což může vést k vizím minulých životů nebo jiných představ.“ Tak indická astrologie stejnou konstelaci neobchází pěknýma řečičkama a rovnou zařve: „Saturn ve 12.domě? Tak to ti šibe!“ No trochu to obchází taky, ale rozhodně ne tak kulantně jako moderní západní astrologie. Tak třeba Jataka Tattva píše o Saturnu v horoskopu klienta ve stejné pozici, k níž se teď vyjadřoval Rudhyar, toto: „Je-li Saturn ve 12. domě (a zároveň Luna ve stejném horoskopu je ubývající-tedy od úplňku do novoluní), pak klient je nebo bude psychicky nemocný“. Prostě blázen, hoďte na něj síť.
Jejda, ty máš tuto konstelaci taky? No ale to tak nefunguje u každého. Stará astrologie většinou zjednodušovala a přeháněla.
Další konstelací pro výklad psychické nemoci bylo, podle stejného indického zdroje, Slunce (u nich duše) ve 12.domě s trigonem na Mars (u nich Ego) a nebo v trigonu na Lunu (u nich myšlení). Astrology zřejmě překvapí propojení nejpozitivnějšího aspektu (trigon 120°) s negativním výkladem. V této studii se nám tento efekt objeví vícekrát a Petra to vysvětlí snadným průchodem energie skrze dobrý aspekt-spoj.Jak vidíme, nejen západní, ale také indická astrologie považuje 12. dům za negativní, stejně tak považuje za negativně působící také dům šestý a osmý.
(PS: v praxi nelze převádět indické prvky do západních a naopak, protože obě podobné astrologie mají nesmazatelné rozdíly, a přestože se informačně tisíce let ovlivňovaly, mají jiný „dialekt“.)

Negativnost obou, pro lidskou energii kritických výsečí (konce 6.a 12.domu), potvrzuje i náš výzkum; jak uvidíte později, životem zmožení lidé nenávidí nové začátky a nejčastěji umírají ve chvílích, kdy začíná nový den, nový týden, nový měsíc a nebo nový přírodní rok. No a při průchodu Slunce koncem 12. domu začíná nový den a při průchodu Slunce koncem 6.domu pro změnu začíná nová noc. Jiný výzkum ale obě tyto zóny považuje za jedny z nejlepších a pozitivně nejdůležitějších z celého horoskopu.
 Michel Gauquelin s manželkou Françoise zasvětili život výzkumu astrologie statistikou.
Jejich nejúspěšnější výzkum z názvem "Mars Effect" našel statistickou (tisíce horoskopů) propojenost mezi povoláním a pozicí planet v horoskopu. Rozhodující zóna pozice planet byla kolem Ascendentu ( také Descendentu, MC a IC). Říkám kolem Asc, protože zahrnovala i zmíněný třetí třetinu 12. domu, tedy pasáž horoskopu, která má nabourávat energii osobní aury. Jejich výzkum vlastně dokázal, že je to dobrá, a pro jednotlivce pozitivně důležitá, zóna horoskopu.
Jak je to možné? Možností je několik. Buď tradiční přísná astrologie nebyla zas tak správná a nebo správné nebyly Gauquelinovy výzkumy (pro zájemce na konci disertačky budou odkazy na jeho knihy). Taky je zde možnost, že svou roli hraje precese způsobující, že západní astrologie nepracuje s horoskopem odpovídajícím přírodní realitě (na rozdíl od astrologie indické). Astrogolové neměli Gauquelina v lásce, a ten jim to uměl vracet. Roku 1979 dal do novin Ici-Paris inzerát nabízející lidem horoskopy zdarma. Desítky lidí pak obdrželo svůj horoskop a téměř všichni (94 procent) byli spokojeni s kvalitou horoskopu a s tím, jak jim dobře  funguje. Teprve později se dozvěděli, že všech 200 lidí obdrželo stejný horoskop vypracovaný podle dat narození nějakého vraha.
Gauquelin zemřel v roce 1991 (údajně sebevražda ) zhruba stupeň předtím, něž tranzitující Černá luna vstoupila do přesné kvadratury (doběžné) s natálním Uranem (tak jako u prezidenta Kennedyho a malíře Dalího). Tato tranzitující Černá luna byla zároveň v trigonu s jeho natálním Chironem a Jupiterem (oba u natálního MC), zatímco tranzitující Jupiter byl v trigonu na natální Černou lunu a Měsíc (ty jsou v konjukci). No a navíc je tento tranzitující Jupiter v kvadratuře (stejně jako z druhé strany tranzitující Saturn) s hrotem 10. domu (zvaném MC), kde jsou také natální Chiron a Jupiter. Vedle prvního překvapení negativního dopadu trigonu na klienta, který jsme před chvílí rozdýchávali, se nám zde rýsuje překvápko druhé: Jupiter považovaný starými astrology za velké štěstí, je zapleten do případu té či oné smrti. Je prostě podezřelej ze zabíjení lidí.


Vidíme, jak bombardovaný byl hrot Gauquelinova desátého domu v době smrti, která podle šuškandy přišla v období, kdy se provalily nějaké machinace s jeho astro statistikama.Tedy smrt kvůli ohrožené kariéře a pověsti?
Většina světové populace se živí prací spadající do šestého domu. Jak už teď všichni víme, to není zrovna nejšťastnější dům, a proto není divu, že se jedná o takové práce, které by se snadno opouštěly, pokud by se vyhrála nějaká hodně vysoká sumička z nějaké vánoční loterie. A přesně takovéto práce neumožňují životní realizaci.
Tak, a to je hodně špatná zpráva, možná ta nejhorší zpráva pro lidi, kteří doma nežijí vlastní rodinnou karmu, protože pak jim zbývá pro vlastní cestu jen volný čas, a toho u pracujících lidí s rodinami není mnoho. Takže jak plyne čas, vzniká stále větší dluh vůči vlastnímu osudu, karmě a životní cestě.
Pak hrozí výbuch; nejčastěji v okamžiku, kdy to ten, jehož rodinná karma se žije, přežene s tlaky a omezeními, a zcela tak zabrání ostatním v alespoň malém průběžném pověnováním se  jejich osudem předurčeným náplním žití. No a po výbuchu energií přeteče míra trpělivosti a  vznikne karmický převrat. Nejčastěj rozvod, útěk do světa alkoholu, jiný život s milencem-kou a nebo předčasná smrt. Předčasná smrt? Povíme si o tom víc, ale nejdříve probereme veselejší případy lidí, kteří by svou práci dělali dál, i kdyby vyhráli ve vánoční loterii, i kdyby zdědili rajský ostrov v Karibiku.
Taková práce nespadá do „negativního“ domu šestého, ale patří do pozitivního domu desátého. Desátý dům (hlavně kolem MC) se považuje za ukazatel možností toho, kam to člověk může dotáhnout, kam až může rozvinout svou karmu, štěstí a talenty, které si s sebou přinesl do tohoto života. Většinou se toho naplní daleko méně, protože zde jsou zachyceny možnosti za ideálních podmínek, a ty v praxi nejsou nikdy.
Zjednodušeně řečeno, zapomeňte na celý horoskop, uchopte Ascendent (osobnost klienta) s prvním domem, a pak jej po ose směřující na západ  provlečte do středu horoskopu.
Ve středu horoskopu změníte směr k jihu a osobnost klienta (Asc) budete dál zvedat nahoru do MC a desátého domu. Když se to podaří v reálném životě, bude mít klient dokonale naplněný život podle původního plánu, se kterým se sem narodil, a jeho bytost pak zaplní pocity, že život má vyšší smysl. Komu se tohle poštěstí? Málokomu.
Většinou se život zamotá a lidé ztratí správný směr. Někdy kvůli své hlouposti, jindy kvůli vnějším podmínkám a tlakům. Křižovatek ke zbloudění je mnoho. Mezi ty, na nichž je nejtěžší zorientovat se, patří vztahy a rodinné výlety, na kterých se rozhoduje, za čí destinací všichni vyrazí, aby tak začali žít jeho rodinnou karmu.

Další možností, proč nenaplnit tuto cestu z Ascendentu přes střed horoskopu k MC, je obsazenost místa životního poslání někým jiným. Dnes to zažíváme spíše na konkursech nebo ve vztazích, když chceme zaujmout nějaký post, ale vysněné místo zabral někdo jiný. Dříve byla podobná obsazenost vysněného postu v každé rodině, která měla víc synů. Proč jinak staří astrologové hledali smrt staršího sourozence na vrcholu (MC a 1.třetina 10.domu) horoskopu, a né třeba v domě třetím (dům sourozenců)? Prostě bez jejich smrti nebylo naplnění pro mladší. Tak třeba faraon, co odkryl Sfingu z nánosů písku, nebyl následník trůnu, ale druhorozený.
„Když mě vysvobodíš z pouště, staneš se faraonem“,  slíbila mu Sfinga  ve snu (sny v horoskopu zastupují buď 12.dům nebo 3. dům-jeho třetí třetina, ale proroctví a věštby nejčastěji zastupuje hrot a první třetina 9.domu). Mladík se stal Faraonem a naplnil své životní poslání, Sfinga se zaskvěla nad pouští; všichni byli spokojeni, akorát nikdo neřešil, co se muselo stát se starším bratrem, aby se nestal Faraonem. Jak asi uvolnil místo stínící MC-kariéře v horoskopu mladšího bratra? Klienti dnes nepotřebují smrt princů, ale obsazené je pořád kde co, dobrým chlapem počínaje a oblíbeným stolem v restauraci konče.

Naznačená cesta od Ascendentu do středu horoskopu (což je klient jako pupek světa), kde se nalezne pravé „já“, a pak už se pouze stoupá vzhůru k 10. domu, vyžaduje souhru štěstěny (Jupiter) a vytrvalosti (Saturn). Oba tyto vlivy se sešly v okamžiku Gauquelinovy smrti, ale v kvadratuře na MC (hrot 10. domu).
Petra píše: U mužů není nejčastějším viníkem smrti Jupiter, ale Rahu a Ketu. Pro ženy je to viník podprůměrný. Znamená to, že ženy plní víc své poslání? Nebo že pro ně není tolik důležité? Rahu podle mě usmrcuje, když už svého poslání dosáhneme nebo když je zhodnoceno, že už ho asi dosáhnout v tomto vtělení ani nemůžeme. Pak nám zavírá cestu, kterou bychom jen dál pokračovali špatným směrem. Jde tolik mužů špatně?

V této citaci vidíte další variaci horoskopů na téma karmy, osudu a individuálního smyslu života skrze použití hadodračí osy Rahu (hlava) - Ketu (ocas). Tuto osu draka jsme si už představili v situaci, kdy procházela z 2. domu do 8. domu, a naopak. Pamatujete si ještě na krásnou a škaredou smrt podle toho, jak bylo obráceno směřování této dračí osy?
Tentokrát zde dračí osa nebude zastupovat smrt ale žití; v podstatě se jedná o podobnou  metodu jako u naší cesty z Ascendentu do 10.domu, jen tentokrát se jde pořád rovně středem horoskopu od ocasu draka-Ketu (minulost, to co už máme, karma) k hlavě-Rahu (budoucnost, to co je nám předurčeno dosáhnout). Většinou je Rahu považován za toho hodného, srovnávaného s Jupiterem, a Ketu je ten zlej, Saturnskej, ale nemusí to tak být vždy, protože lepší vrabec v hrsti (Ketu) než holub na střeše (Rahu). V hrsti máme vše, co umíme, a s čím jsme se narodili, a na střeše máme to, co od života můžeme mít, pokud vše dobře dopadne. Vlastně je to obdobné u naší cesty s Ascendentu (vrabec v hrsti) k 10.domu (holub na střeše).
Vraťme se k Petřině úvaze o smrti mužů pod aspektem Rahua v momentech, kdy je zřejmé, že nejsme schopni nalézt individuální cestu svého smyslu života. Tato situace může nastat také v případě žití cizí rodinné karmy, zcela nevhodné pro náš život. Teda pokud se k tomu přidá zaměstnání spadající do 6. domu s nemožností realizovat svůj osud aspoň ve volném čase.V esoterice se často hovoří o sebevraždách duše v případech, v nichž je už jisté, že člověk nadobro sešel ze své osudem-horoskopem předurčené cesty. Nejedná se o pravou sebevraždu; hlava vůbec o ničem takovém nepřemýšlí, ale něco dovede tělo v nesprávný okamžik na nesprávné místo, a pak bum a je po životě. A nebo to příjde v rychlé nenadálé smrtonosné nemoci, kterou něco v těle spustilo či připustilo. I lékaři používají u vážných stavů frázi „nechce bojovat“.
Smrtelné nehody ve staré astrologii přinášely tranzity Marse nebo Urana a smrt nemocí přicházela skrze Saturna. Černá luna a Pluto se do těchto témat připletli až ve XX.století.
Možná včas, protože podíl úmrtí z nemocí se výrazně snížil, a naopak velmi přibylo úmrtí z nehod. Samozřejmě za to můžou vymoženosti průmyslové revoluce, především auta s motorkama. Zůstat na to sám, tak se Mars udře. No a tak mu personální přibralo nejdříve kolegu Urana, a pak ještě další. Zato Saturn si změnu ve způsobu umírání nemůže vynachválit,  má teď víc času na své koníčky. Konečně se může víc zabývat lidskou psychikou.Vždycky chtěl psychologii studovat, ale nebyl čas. Zato teď je s Freudem a Jungem jedna ruka.
Stal se hvězdou psychologické astrologie a je mu fuk, že rýpal Gauqelin po prověření mnoha tisíc horoskopů smrti prohlásil, že tranzity smrti nefungují, tudíž neexistují. Samozřejmě si proklepl i smrtelnost tranzitů Saturna. A nic.
„Tento tranzit neznamená smrt těla, ale konec, který prověří tvou připravenost na nový počátek. Jestli jsi na sobě posledních 14 let nepracoval, tak se tedy těš na tlaky podvědomí.“ Vpálil tomu omezenci nový Saturn psycholog.
„No dobře, chápu. Mimochodem, pěkný prstenec.“
Žehlí si to u Saturna rýpal Gauqelin. Né, že by rozuměl tomu, co mu Saturn říká, ale je starší, a tak k němu chce být slušný, a navíc ve statistikách mohl udělat chybu; a to by znamenalo, že předním stojí…. a že si právě rozhádal planetu smrti.
„To by nebylo dobré.“ Zamumlá polohlasně.
„Co by nebylo dobré? Zdá se mi, že nejsi mentálně připraven na můj tranzit devátým domem.“
Poučuje Saturn psychologa, astrologa a odborníka na statistiky Gauqelina. A ten se zeptá:
„Co říkáte na Chirona?“
„Ten parchant mě pěkně sere. Každému tvrdí, že jsem mu ukradl starou. Můj nejmilovanější měsíc Phoebe. Nádhernou divokou panenskou bohyni lovu.“
Zaklel si stařec. Asi myslí babičku Apollóna, no pěkně panenská mladice, pomyslel si…
Nepomyslel a nezaklel; v době, kdy Gauqelin zkoumal obávané smrtonosné tranzity, nebyl ještě Chiron objeven, ale teorie o tom, že Saturnův měsíc Phoebe obíhal volně kolem Slunce spolu s Chironem, dokud se nepřiblížil Saturnu natolik, až ho k planetě navždy připoutala Saturnova gravitace, skutečně existuje.

Gauqelin nezkoumal jen Saturnské tranzity smrti. Prověřil také Marse a Urana. (Černou lunu a Pluta vynechal), protože ty v době tohoto výzkumu do astrologie teprve začínaly pronikat.
Zaměřil se na tranzity přes nejdůležitější zástupce osobnosti člověka v horoskopu, tedy přes natální Slunce, Měsíc a začátek 1.domu (Asc). Vyzkoušel všechny hlavní aspekty, konjukcí počínaje, opozicí konče, a nenašel prokazatelný vliv tranzitujícího Saturna, Urana nebo Marse na momenty lidské smrti.
Možná udělal zásadní chybu. Nemyslím statistickou. Tam byl kapacita. Zřejmě nikdy v historii žádný astrolog neprověřil tolik horoskopů úmrtí jako on. Možná udělal chybu v postupu. Neměl se držet dogmat staré astrologie, a měl zkusit něco odvážnějšího. Tak, jak to udělala Petra:

Dalším překvapením byl Jupiter nosící smrt. Možná, že ženy mají větší srdce, protože je to právě Jupiter, kdo jim přináší smrt na prvním místě. Jupiter v 2. domě přináší peníze. Když ale máte dluhy, tak i jich máte několikanásobek. Stejně je to se zdravím. Jupiter v 6. domě může přinést zdraví, ale pokud máte víc nemocí, máte jich ještě víc. A možná i tu smrt. Je smrt z rukou Jupitera jiná než Saturnská? Bolí míň? Možná Jupiter nafukuje všechno, i bolest. Že ale přijde smrt při „méle“  nebo při přechodu Jupitera přes Slunce nebo Mars, to bych nečekala.

Píše Petra o planetě, která ve staré astrologii zastupovala velké štěstí. Jak je to možné?
No, když to vezmeme kolem a kolem, Jupiter býval vládcem nejen Střelce, ale také Ryb; no a ty odpovídají 12.domu, o němž jsme si už řekli své.
„Chabé. Jak je to možné v principu? Proč dobro, štěstí, ochránce zabíjí?“
No, v indické astrologii je Jupiter životní učitel a průvodce. Tuto roli dnes na západě častěji dostává Saturn, a ten se s nikým nepáře. I ve školách častěji naučí zlý učitel více než ten hodný. Pro mnohé je život škola a příští život vyšší ročník stejné školy. I náboženství bez převtělování to tak mají a propadlíci jdou do pekla. Jupiter v roli indického gurua nemá zájem na vašem pohodlí, ale na vašem růstu. Jak jsem řekl, tyto kvality teď na západě obstarává Saturn rekvalifikovaný na psychoterapeuta. Proč by to nemohl dělat i Jupiter? Ne třeba v roli přísného kantora, ale v roli taháku, nápovědy nebo anděla strážného, který zajistí, že u zkoušky dostanete otázku na jediné téma,  které jste se stihli naučit? Je štěstí jedinou funkcí anděla strážného? V jedné tibetské náboženské větvi je zmíněna možnost, že „anděl strážný“ osobně zařídí nenadálou smrt svého svěřence, aby včas ukončil další škody na karmě nenávratně zbloudilého vtělení.
Kdykoli se stěhujeme, rozcházíme či jinak ukončujeme náš starý život, abychom pak v novém bydlišti, zaměstnání nebo s novým partnerem otevírali nový začátek, prožíváme tak malé převtělení. Proto se většina úmrtí coby obrana duše, anděla strážného nebo Jupitera proti prohlubování nenávratně zbloudilého života, nemusí konat.

            

Jeden z hlavních motivů úmrtí coby obrany duše před nenávratným zblouděním bude žití cizí rodinné karmy, a to v případech, kdy si člověk sám včas nezařídí změnu v nějakém novém začátku. Ve starších dobách lidé takovou možnost mírového řešení neměli, protože se nestěhovali, nerozváděli a neměnili zaměstnání. Také proto výzkum starších hrobů (hlavně venkovských) může obsahovat více úmrtí s aspekty Jupitera než hroby moderní; a nebo je tomu naopak? Zadání tohoto výzkumu má heslo ANDĚL. Nejmladší hrob v kategorii „staré časy“ může nést datum 1899 (a vše před tímto datem, např.1887 atd.), no a nejstarší hrob v kategorii „moderní“ má povoleno datum 1968 (a vše později, např.1992 atd.). Zvlášť zpracovávejte muže a zvlášť ženy a vynechejte lidi, co zemřeli před 28. narozeninami; ti totiž ani nedostali možnost naplnit svůj smysl života. Rodinná karma před staletími měla jasno: muž středního věku byl pro ostatní členy rodiny papežem, králem a diktátorem; některé rodiny si toto přenesly i do modernějších časů. Pokud v takových případech nefungovaly nějaké triky „tiché vody“ tchýně, pak je možné, že se úmrtí coby obrana duše u rodin starého tipu vyskytovala jen u žen.
Dalším překvapením byl Jupiter nosící smrt . Možná, že ženy mají větší srdce, protože je to právě Jupiter, kdo jim přináší smrt na prvním místě. U mužů není nejčastějším viníkem smrti Jupiter. Píše Petra. Tento rozdíl se může objevit i v naší práci na tomto zadání. Bylo tomu tak i ve starých časech? Souvisí častější smrt pod vlivem Jupitera „anděla“ s menšími možnostmi žen, s menší rovnoprávností?
Hodně se zlepšilo, ale ženské tělo má stále daleko menší možnosti.
„Tvůj úděl je být prezidentem.“
Připomíná anděl strážný své chráněnkyni, a pak si uvědomí, že na to není stavěná. Desítky prezidentů v historii země, a jen jeden bez penisu. Pak si řekne. Život to jsou kompromisy a sleví svěřenkyni na senátorku. Zajde se podívat do parlamentů a senátů, no a najde zde stovky penisů a jen několik málo lidí bez něj. Nakonec zjistí, že jediné rovnoprávné zastoupení je v posteli, kde objeví zhruba 50 procent žen ležících pod 50 procenty mužů (plus minus „trojkaři“, homosexuálové a ženy nahoře).
„No tak to nemá cenu.“
Řekne si anděl, a pošle na ni auto s ožralým řidičem. Pak počkají třicet let a vrací se do doby, kdy rovnoprávnost pokročila, a nebo se vtělí hned obohaceni o ptáka a hurá do politiky.
Pokud by v tomto Jupiter hrál roli, pak bude zajímavé sledovat, jak se to změnilo v modernějších dobách, než byly ty, které nám posala Eva:
Jen pro zajímavost se zmiňuji o diskriminaci žen žijících v 19. století, která je z náhrobků zřejmá na první pohled. Málokde najdete u jména žen uvedenou profesi nebo výčet životních zásluh; vrcholem poct pro ženu je nápis „Byla chotí toho a toho“.
Zato u mužů nechybí jejich ctěné „tituly“, seznam úspěchů a povolání, u některých dokonce celý dlouhý list...
např. Doktor v právech, dvorní rada, rytíř řádu železné koruny, profesor a svého času rektor vysokého učení. Majitel závodu ozdobnického, spolumajitel domu. Koncertní mistr velké císařské opery v Moskvě. Řídící učitel. Mistr kožešnický. Bankovní úředník. Hoteliér. Pokladník. Majitel realit. Pražský měšťan. Bankovní úředník. Obchodník...
U žen bylo zpravidla uvedeno pouze její jméno, či dovětek „choť“, pouze výjimečně jsem objevila dovětek „učitelka“.

STÁLE ZADRUHÉ
Vraťme se k diktátu rodinných karem, které mohou dohnat nitro, duši, Jupitera nebo anděla strážného k nečekanému úmrtí. Tento zoufalý čin by ztratil smysl, kdyby se naplnil dříve probraný bod ZAPRVÉ, totiž verze, v níž se příbuzní vtělují znovu spolu, aby pokračovali na rozdělaném příběhu. V našem pracovním příkladu by pak platilo heslo: ani smrt nás s tchýní nerozdělí.
U reinkarnační astrologie nasloucháme oběma stranám; ta první říká ne.
Rodíme se svobodně a neustále potkáváme nové bytosti; s těmi, co jsme žili, se střetáváme jen krátce a výjimečně, vždyť už jsme se od sebe vše naučili, tak proč se vracet?
Třeba Bryan Jameison po 200 regresích s mladými hippíky (USA, šedesátá léta XX.století) prohlásil, že tito rebelové byli v minulém životě indiány a jejich současní, maloměšťácky žijící, rodiče byli bílými osadníky, kteří je, indiány, zabíjeli. Tedy žádní příbuzní, ale bývalí nepřátelé.
Tomuto tvrzení o potkávání nových lidí v dalším životě nasvědčuje i rychlé převtělování.
Tak třeba spousta dalajlámů zemřela dříve, než dosáhli plnoletosti, a převtělili se znovu za rok či dva. To znamená, že jejich bývalí rodiče a sourozenci stále žili starý život a nové vtělení dalajlámy bylo obklopeno novými tvářemy.
Tuto vizi sice nabourává krátká délka života ve starém Tibetu, protože čínský zdravotníci tvrdí, že v roce 1959 byla průměrná délka lidského života v Tibetu 35 let. (Což se shoduje s některými dalšími asijskými a africkými zeměmi té doby.)
Pokud rodiče nezletilého dalajlámi zemřeli kolem 35 let, pak už zřejmě čekali umírajícího mladého dalajlámu v tunelu se světlem a nebo jako budoucí sourozenci.
Ovšem při běžné délce dnešního života přežijí příbuzní smrt mladého člověka o desítky let a tím pádem s ním nemohou být v dalším vtělení, pokud toto násedovalo brzy po smrti.
Ian Stevenson, který zkoumal děti a mateřská znaménka po celém světě z pohledu převtělování, dokonce takové žijící rodiče z minulého života s převtělenými, jinam narozenými dětmi, navštěvoval. To muselo být překvápko, když zazvonil zvonek a za dveřma stál Američan s pětiletým klukem a představil ho jako vašeho syna z minulého života.
Dvě nejznámější „z jeho dětí“ jsou Libanonci, Suzanne Ghanem a Daniel Jurdi; dnes už to jsou dospěláci (nebo noví převtělenci), ale když ještě byli malí, necítili se doma jako doma a spolu se Stevensonem našli svou bývalou rodinu z minulého života. Přitom Suzane se vtělila deset dní po své smrti a Daniel asi rok po smrti. No a protože byly děti, proběhl jejich návrat na stará místa po pauze tří čtyř let (od smrti minulého těla).
Spousta lidí se vrací po čtyřech letech ze zahraničí, aby zjistila, že doma je vše při starém, jen u toho nemusejí vysvětlovat, že mají nové tělo.
Z tohoto vyplývá, že při rychlém znovuzrozování není možné žít se svou starou rodinou, pokud jste neumřeli s příbuznými zároveň a nebo pokud jste se neprohodili generačně, jako to udělala rodina jedné z klientek Bryana Jameisona: Ta paní měla v podstatě pěkný život, jenže jí ho ničila nechuť žít. Také její vztahy s vlastními dětmi se jí zdály krapet odcizené.
V regresích zjistili, že v minulém životě za druhé světové války celou její rodinu zatklo gestapo. Matku odvezli a bratra s otcem zastřelili při kladení odporu. Ona byla krásná mladá dívka a oni si z ní udělali prostitutku. Časem si zvykla a dokonce se do jednoho důstojníka zamilovala. Pak uviděla, jak popravují všechny vězně, včetně její matky, která se na ni naposled v životě velmi vyčítavě podívala. Dívku zase zachránila před smrtí  její sexualita (obojí 8.dům), vlastně její klienti. Jenže ona cítila vinu a hanbu, ztratila chuť žít; nakonec spáchala sebevraždu. No a teď v dalším životě se jí stále nechce žít. Navíc regrese ukázala, že její syn je zastřelený exbratr a její dcera zplynovaná exmatka.
Jednalo se skutečně o vizi minulého života a nebo o projekci Saturna ve 12.domě?
Pokud příští a minulé životy existují, je zde větší počet lidí, kteří věří, že se příbuzní znovu a znovu shledávají, a pokud tomu tak skutečně je, ztrácí naše záležitost bodu ZADRUHÉ, tedy sebevraždy duše jako útěk před cizí rodinnou karmou, smysl.
Vlastně částečně by to smysl mít mohlo i tak. Protože ony po smrti z rodinné karmy prchající duše stále ještě budou žít starý život a uprchlík zatím v novém životě dospěje a „extchýni“ pak nezbude, než se stát uprchlíkovým dítětem. No, a jak dítě přinutí dospělého žít jeho rodinnou karmu? Existují způsoby jak, třeba rozmazlené, problémové nebo postižené dítě-extchýně, které si dokáže podrobit životy rodičů; ale je to o mnoho těžší, než když je věkový rozdíl obrácený a role opačné. Jen aby tam v záhrobí nezaskočila maminka „extchýně“ a nepřivítala uprchlíka jako jeho nová máma, nebo macecha :).

Kolik zesnulých lidí umřelo z pokynu anděla strážného nebo vlastní duše? Víc než 50 procent všech úmrtí? Míň než 20 procent? Takové statistiky nenajdete. Zatímco sebevrazi skuteční mají své černé kolonky ve statistikách, sebevraždy duše nelze odlišit od normálních úmrtí. Nelze? Teoreticky s pomocí astrologie by to jít mohlo.
Astrologicky by bylo zajímavé dokázat z horoskopu úmrtí zjistit, kdy se jednalo o sebevraždu duše a kdy o normální smrt. Ale jak na to? Potřebuji nápovědu!
Co třeba logikou detektiva, pro kterého jsou podezřelé všechny nečekané úmrtí v dubnu (ve střední Evropě). Proč? V dubnu je spácháno nejvíce sebevražd skutečných, zatímco v přirozeném umírání statistikám vévodí znamení Kozoroha.

Podle Českého statistického úřadu od roku 1950 do roku 2006 zemřelo nejméně lidí ve znamení Panny, a to 489 483; jako jediné znamení se dostalo pod půl milionu mrtvých během 56 let. Sousedi tohoto znamení, Lev (504 991 mrtvých) a Váhy (513 700 mrtvých), obsadili druhé a třetí místo v minimálním počtu odbavených cestovatelů do Života po životě.
Ve středu peletonu se umístila vodní znamení, čtvrtý Rak (520 tisíc mrtvých) a pátý Štír (522 tisíc mrtvých), no a na šestém místě s nejmenší úmrtností skončilo znamení Blíženců (529 tisíc mrtvých). V těchto šesti hodných znameních zemřelo za 56 let zhruba 3 miliony a osmdesát tisíc lidí. Tedy o 350 tisíc méně, než jich zemřelo ve zbývajících zlých znameních. To je počet obyvatel Brna bez okrajových částí. To jsou Salzburg s Linzem dohromady, a ještě zbyde dost lůžek na patologii pro všechny obyvatele nějakého středně velikého maloměsta.
V procentech sice rozdíl mezi počtem zemřelých v šesti hodných znameních oproti šesti zlým není velký (asi 5 procent), ale převedeno na narození je to zase hodně. Kolem roku 2000 by trvalo tři a půl roku než by bylo v ČR porozeno těchto 350 tisíc životů.
Největší rozdíl je mezi nejhodnějším znamením Panny a nejstrašidelnějším znamením Kozoroha, a to 102 tisíc zesnulých (za 56 let). Tolik životů, o kolik zemřelo méně v Panně oproti Kozorohu, se rodí v ČR celý kalendářní rok (v letech kolem roku 2000.). Do tohoto čísla jen v Panně „ušetřených“ životů by se vlezli všichni obyvatelé Avignonu nebo Liberce a nebo Nitry. Na opačné straně než Panna stojí zlý Kozoroh, který byl ve sledovaných 56 letech nejumíravějším znamením roku dvacetkrát. V těsném závěsu za ním jsou Ryby které vyhrály umíráčka roku sedmnáckrát. Ostatní zlé znamení se jim ani zdaleka nepřibližují; čtrnáct ročních vítěztví si napůl rozdělili Beran se Střelcem, čtyřikrát zaperlil Vodnář a jednou Býk.
Co zaujalo je dobré umístění obávaného Štíra. Jako pátého nejhodnějšího znamení, co se umírání týká, na druhou stranu se v něm narodilo nejméně dětí. Za sledovaných 56 let se celkem ve Štíru narodilo jen o tři tisíce dětí více, než kolik lidí za stejnou dobu zemřelo ve znamení Kozoroha. Z toho vyplývá, že i znamení, které přivedlo na svět nejméně životů, by stíhalo dodávat víc vtělení, než kolik jich odešlo ve znamení s největším počtem úmrtí, i když jen o tři tisíce. Duší na tomto světě tedy pořád přibývá, zatím. Dodejme ještě, že žádné ze šesti hodných znamení se ani jednou za 56 let nestalo znamením s největším počtem úmrtí v daném roce.

Teď mělo nařadu přijít vyvrcholení naší disertačky v šokujícím oznámení, že toto výrazné sezónní kolísání mortality má na svědomí vliv astrologický. Nic takového se zatím prokázat nepovedlo. Smrtí ověnčený Štír se dostal mezi hodná znamení a jak jste si určitě všimli, zlé umírací měsíce se shodují s chladným obdobím roku. Zlá umírací znamení začínají po Štíru a končí Býkem, jež se dokonce jednou ve zmíněných 56 letech stal znamením s největším počtem úmrtí v roce. Zřejmě se jednalo o rok s netradičním počasím (pokud to někdo prověří pro zmíněný rok pak heslo zadání je APRÍLOVÉ POČASÍ).
Některá překvapení stále ještě může přinést podrobnější prozkoumání statistik studentů fakulty Astromóda®; poté, co se sečtou dohromady, půjde o několik tisíc údajů, což už může udělat solidní statistiku, možná překvapivou také proto, že Eva statistiky, které teď uvádím,  převáděla poměrovým propočtem z kalendářních měsíců na znamení horoskopu, protože žádný úřad nepracuje ze znameními.
Z lékařských materiálů vím, že prosinec má výrazný pokles úmrtí a sebevražd (ve srovnání s ostatními zimními měsíci) před vánoci; prostě na svátky se nám umírat nechce, život je najednou sladší a smysluplnější. Takže podle třetí fáze „královny smrti“ Kübler-Rossové si lidé řeknou: „Ještě ne, ještě tyto vánoce“. No, a pak všichni umírají v lednu, což nejvíce odnese Kozoroh. Někteří stihnou umřít ještě v prosinci, když se koncem svátků vlna umírání prudce zvedá. Tuto vlnu lékaři přičítají vánoční životosprávě. Tato přežírací vlna umírání zase pokazí statistiku Střelci, který přitom skončil ještě před Štědrým večerem; tedy v případě, že rozdělíte úřední statistiku celého prosince poměrově na Střelce a Kozoroha.
Základem této studie bylo porovnání sezónních výkyvů mortality na obou polokoulích protože, kdyby na sezónní výkyvy mortality měla vliv astrologie, byla by situace stejná ve všech zemí světa a Panna by byla hodná s minimem úmrtí všude. No, a Kozoroh by byl sezónou smrťáka taky všude, no a není to tak.
Na jižní polokouli mají zlé měsíce ty, co u nás máme hodné. Panna tam patří mezi znamení s nejvyšší úmrtností a Kozoroh je tam znamením s nízkou úmrtností. Úmrtnost na jižní polokouli (Austrálie a Nový Zéland) začíná stoupat v Blížencích (dle počasí a délky dne opak našeho Střelce) a pokračuje v nárustu úmrtnosti přes jejich zimu, a poté se úmrtnost snižuje s pokročilejším jarem, až nakonec ve znamením Štíra (dle počasí a délky dne srovnatelné s naším Býkem) skončí měsíce s vyšší úmrtností a nastoupí jejich hodné znamení.
Závěr je jednoduchý: astrologie nemá výrazný vliv na sezónní výkyvy mortality (je to jen hypotéza, stále lze dokázat opak). Daleko větší vliv na tyto výkyvy v umírání budou stejně jako ve výkyvech porodů dány základními životními návyky a přírodními  podmínkami:

a) Svátky a dovolené.
b) Počasí, hlavně teplota.
c) Poměr světla a tmy během dne.
d) Energie nebo vitalita načerpaná v létě a v časném podzimu.

Tyto čtyři faktory se považují za rozhodující. Pokud vůbec má astrologie vliv na sezónní kolísání mortality, bude tento vliv mezi méně významnými faktory jakými jsou:

e) Znečištění ovzduší.
f) Životní styl a stravovací návyky v daném období.

Výzkum sice ukázal, že čím teplejší zima, tím méně je úmrtí, ale pokud byl dělán v podmínkách Evropy nebo USA,  pak zimní nárůst umírání postihl i regiony s teplým slunečním počasím během zimy. To vedlo k myšlence, že umíráme více v zimě kvůli nedostatku světla (dny jsou krátké). To někteří lékaři řeší zimním přisvěcováním speciálními žárovkami se světlem podobným slunečnímu. (Ty používají i někteří psychologové při léčbě zimních depresí).
Další zajímavé studie se snažily vysvětlit kolísání v úmrtnosti mezi jednotlivými městy (výkyvy byly asi 5 procent a týkaly se měst USA a Holandska).Nakonec prokázaly, že za toto kolísání mortality může znečištění vzduchu. Nejohroženější jsou astmatici, ale podle těchto studií může každý umřít jen proto, že:

A) je krátkodobě (třeba 10 minut) ve vzduchu více než (a tady se zdroje různí) 250 µg/m3  černého kouře a oxidu siřičitého
B) a hlavně mortalitu ovlivňuje dlouhodobá průměrná koncentrace černého kouře a oxidu siřičitého (zde se zdroje opět liší; některé uvádějí o mnoho nižší číslo) přesahující 100 µg/m3 .

Dosáhnout tohoto ročního průměru není snadné; slušná západní města ji stěží překračují i v krátkodobých obdobích, ale kdo ví, jestli nemají pravdu politicky nekorektní studie uvádějící daleko nižší hranici dostačující na ovlivnění mortality.
Většinou najdete tyto hodnoty znečištění ve vašem městě na hodinách-tabulích v ulicích města a nebo v místních novinách. Hlavně žádnou paniku; to neznamená, že se udusíte. Je to jen jeden z mnoha dalších vlivů, které v součtu můžou a nemusí pozvat „zubatou“.

Takže ve znamení Kozoroha zemřelo o 102 000 víc lidí než ve znamení Panny? Býk je až šesté nejumíravější znamení? Statistiky sebevrahů se liší od běžných úmrtí. Nejvíce sebevrahů rok co rok zemře ve znamení Býka. Období Blíženců je dlouhodobě druhé nejoblíbenější. V některých letech mladí lidé dávají přednost sebevraždám v Beranu, ale v celkových součtech se Beran Býku či Blížencům nevyrovná.
Období měsíců s menším počtem sebevražd se kryje se zlými znameními, které vítězí v nejvyšším počtu úmrtí. Jako by se sebevrazi vyhýbali zácpám v tunelu Života po životě, jako by jim vadilo žít v teple jara a léta. Jako by znali hinduistickou víru, že je dobré zemřít za přibývajícího Slunce, tedy v měsících od zimního slunovratu po slunovrat letní, nejlépe na jaře.
Indie leží na jih od Himalájí, v nichž leží většina posvátných hor, včetně Šivova domova a Středu světa, no a přibývající Slunce (duše Átman se spojí s „velkou duší“) severní polokoule je tam mělo po smrti doprovodit.
Sebevrazi neradi odchází na vánoce a o víkendech či svátcích. Prosinec je dlouhodobě suverénem roku v nejmenším počtu sebevražd.Výjimečně jej předežene leden. Kozoroh se Střelcem tedy dokáží také život chránit, ne jenom brát. Dobrovolné jarní odchody vysvětlit ve střední Evropě Šivou v Himalájích nepůjde. Jediné vysvětlení, která mě napadají, jsou jarní únava a nechuť začít znovu, a zažít tak další přírodní rok - nové léto, nový život.
Sebevrazi nesnáší ani začatky všedního týdne, a nejvíc jich zemře v pondělí. Naopak nejméně v sobotu. Takže proto paralela s jarem jako pondělím přírodního roku.
Jakou má toto morbidní temá souvztažnost k rozvodům, rozchodům, nevěrám a přirozeným úmrtím typu sebevraždy duše? Nejen sebevrazi mají málo sil a nechuť začínat znovu, protože to vyžaduje vnitřní sílu k překonání vnitřní lenosti a psychického nepohodlí nového začátku.
Není lehké ukončit propletence vztahů, pocitů a povinností a vrhnout se do neznámé, nové budoucnosti; to opravdu není jednoduché. Teda je to lehké, pokud máte mladou energii nebo velkou motivaci, ale jste-li vnitřně vyhořelí, je to těžké. No a ti nejslabší jedinci si sáhnou na život. Většinou bez nějakého pádného logického důvodu, jen pod tlakem pocitů a představami zveličených okolností. Duchovně zde velkou roli hrají napojení na nesprávné lidi a energie kolem nás.


Při sebevraždách duše lidé sice zemřou nedobrovolně, ale jak jsme si už naznačili, duše, nitro, podvědomí nebo anděl strážný mohou mít jiný názor a postoj. Jsou lidi, co přežili pád z letadla, skály nebo vysokého balkónu, a pak jsou lidi, co umřeli po uklouznutí na schodech. Je to skutečně jen o štěstí a smůle? Nebo se jedná o sebevraždy duše? Znám chlapa, co vypadl z okna pátého patra, a když ho lékař záchranky probral injekcí, tak ho zmlátil a šel na pivo. Viděl jsem chlapa, co spadl z desetimetrové skály přímo na záda, vyskočil a pokračoval v načaté túře; později ho poslali k lékaři a opravdu mu nic nebylo. Viděl jsem kluka, co dostal zásah mnoha tisíc voltů z drátu napájejícího vlak. Oheň, rána, tma. Celé nádraží po zkratu zatáhla noc, ale život přežil bez vážnějších následků (v tomto případě kvůli popáleninám museli významně pomoci lékaři). Alexis St. Martin si v 19.století prostřelil břicho a přežil;  jeho odklápěcí díra do žaludku pomohla vědcům pokročit v bádání. Celý jeho dlouhý život za ním jezdili a za poplatek zkoumali, co pod záklopkou dělá jeho žaludek. Mimo jiné zjistili, že netrávíme slinami, ale žaludečními šťávami.
Všichni tito lidé přežili nepřežitelné, protože jejich nitro nebo anděl chtěli zůstat. Naopak když se nitro či anděl rozhodnou, smrt může přijít kdykoli a odkudkoli. V roce 2007 rakouský horolezec odmítl expedici do Himalájí kvůli těhotné manželce. Založil rodinu a nechtěl už riskovat smrt v nebezpečných horách. O pár týdnů později v době odmítnuté expedice zemřel kousek od svého města pod nečekaným „banálním“ závalem ledu, o kterém kromě něho a několika přátel, nikdo na světě nevěděl.
Tyto sebevraždy duše by mohly mít astrologicky podobné rysy s běžnými sebevraždami, protože se něco rozhodlo zemřít. Není to sice rozum, ale nitro nebo anděl; přesto se jedná o rozhodnutí, a ta jsou astrologicky měřitelná. Tak jsem vám vysvětlil, proč je pro mě každé nenadálé úmrtí v období s nejvíce sebevraždama (skutečnýma) tedy v březnových, v dubnových a v kvěnových dnech, obzvlástě v sebevrahy oblíbených  pondělcích, podezřelé coby sebevražda duše. Znovu připomenu samozřejmost toho, že většina lidí v okamžicích útěků z cizí rodinné karmy neumírá, ale zkouší začít znovu; ale i to by se dalo převést na tyto statistiky. A pak použít tyto znalosti na lepší astrologické čtení událostí a lidí. Je-li nejméně sebevražd v roce během prosince a nejméně přirozených úmrtí ve znamení Panny, pak by zde mohlo být i nejméně rozchodů (myslím z vážných dlouhodobých vztahů, ale nepoužívám slovo rozvod, protože ten probíhá dlouho po skutečném rozchodu). Jestliže je nejmíň sebevražd o sobotách, pak zde možná bude v sobotu také míň konců, které nekončí smrtí (rozchody, odjezdy, stěhování, atd.). Ve starých dobách se sebevraždy (také vraždy a pobyty v nemocnicích) hledaly ve druhé třetině dvanáctého domu. Stejně jako drogy. Smrt na předávkování či otravu alkoholem tedy nehledali v 8.domě , ale zde. Marilyn Monroe spáchala několik sebevražd a přežila je. Měla ráda prášky-drogy. No, a když nakonec zemřela, šířili se tři verze smrti:

A) Nešťastná náhoda-předávkování.
B) Sebevražda.
C) Vražda.

Takže nám několikanásobně spadá do tohoto druhého dekanu 12.domu. Dvanáctý dům obdržel snad všechny záležitosti, ze kterých by vás Freud okamžitě chtěl léčit. Včetně snů, psychického zdraví-spíš nemoci, strachů, úzkostí. Je zřejmé, že depky a podobné nálady-stavy, které vedou k sebevraždám a sebevraždám duše, dle staré astrologie vyvěrají právě z 12.domu.
A navíc se mu připisovalo zbavení osobní svobody. V prvním třetině 12.domu se jedná o dobrovolné „omezení“ typu vstupu do kláštera, společenské uzavřenosti-introverze, emigrace, drogové nebo duchovní tripy, alkoholové jízdy.
No a ve druhé třetině 12.domu se jednalo o nedobrovolné zbavení osobních svobod.
Jako jsou ústavy, vojna, nemocnice, drsná sekta, možná i práce kvůli splacení dluhů, a podle této práce i tvrdý diktát toho, jehož rodinnou karmu musí ostatní žít, v našem  případě tedy tchýně. A stejná zóna druhé třetiny 12.domu odpovídá také sebevraždám. Je to náhoda a nebo únik, pryč z uvěznění svobod osobnosti? Je zřejmé, že i tuto zónu (druhé třetiny 12.domu) budou mít případy sebevražd duše stejnou. Nejen tedy úmrtí v dubnovém pondělku je podezřelé coby sebevražda duše, podezřelé budou i úmrtí, která mají důležitou konstelaci s touto částí horoskopu a nebo s jejím zástupcem (třeba vládcem).

Zajímavý je také faktor času. Většina úmrtí bez vnějšího zavinění proběhne ráno a dopoledne. Tvrdí to více výzkumů včetně lékařů srdcařů, podle kterých většina srdečních příhod nastane mezi probuzením a jedenáctou hodinou dopolední.
Vypadá to, že obecně nejoblíbenější termín odjezdu na onen svět je pondělní ráno na počátku ledna, venku je sychravě mlhavo a smog zůstává ve městě, špiníc zbytky sněhu.
Důvodem zvýšené ranní úmrtnosti má být probouzecí stres. Ale také může jít o slabost začít nový den-mikroživot. To jsme už viděli u sebevrahů, co vyvádějí v pondělí a na jaře, jen aby nemuseli začít znovu. Nenašel jsem statistiku dokazující, že sebevrazi rovněž dávají přednost  odchodu v ranních hodinách, ale u sebevražd duše je to pravděpodobné.
Zajímavé je i zjištění, že v USA se umírá nejvíce na začátku nového kalendářního měsíce (během prvního týdne v měsíci). Ještě mě zaujal výzkum (Nový Zéland) tvrdící, že nejvíc infarktů je sice v pondělí, což je rovněž oblíbený den sebevrahů, ale nejvíce úmrtí na infarkt je v sobotu, což je den, kdy sebevrazi odcházejí nejméně. Pondělí se tradičně přiřazovalo vlivům Luny (vládce znamení Raka) a sobota zase vlivům Saturna (vládce Kozoroha). Ukazuje to, jestli je nebo není infarkt oblíbený způsob sebevražd duše?
Zvýšenou ranní úmrtnost má mít na svědomí hormon, který nás probouzí. Probouzení je prý dost velký stresor a zátěž pro organismus. Otázkou zůstává, zda stresor je probouzení a nebo to, co po něm celý život, pondělí co pondělí, následovalo tak dlouho, až nám to Pavlovův reflex zakomponoval do osobnosti, a v lidech tak stres pondělního rána zůstane i o víkendech a v důchodě. Podle detektiva to bude i důvod stařecké nespavosti.
Jestli má detektiv pravdu, by šlo zjistit porovnáním raních úmrtí civilistů, s počtem ranních úmrtí mnichů, kteří sice také vstávají brzy ráno, ale nemají ranní stres a honičku všedního dopoledne. Mohly by ranní úmrtí způsobovat esoterické prvky? Jako jsou magické (alchymie)
nebo orgánové (akupunktura) hodiny? U magických hodin se střídají ve vládě nad určitou hodinou dne postupně všechny planety; systém není pevně ujednocen, tak si názorný příklad této úvahy ukážeme na hodinách orgánových. Podle akupunktury se toky energií v těle střídají, a proto maximální denní aktivita orgánů přichází postupně.V námi sledovaných ranních hodinách jsou nejzatíženější orgány tyto: od 3:00 hodin do 5:00 nejvíc makají plíce; v této době vstávají drsňáci,  stařecká nespavost a lidé s velmi složitým 6.domem :). Pak následuje maximální aktivita tlustého střeva od 5:00 hodin do 7:00, a poté žaludku od 7:00 do 9:00.
Když v 9:00 začíná denní maximum sleziny a slinivky, je už většina lidí v práci a ve škole.
Takže živlově nám ráno od tří do jedenácti hodin pokrývají nejdříve Kov a ve druhé půli Země. Kov má být napadán srdcem (Ohněm), Země je naopak srdcem vyživována. Obojí by mohlo být pro srdce (Oheň) vyčerpávající. Samotné maximum aktivity srdce začíná až v 11:00 a končí v 13:00. To vstávají povaleči a bohémové, a zřejmě jsou tak chráněni nejlépe proti ranní zóně umírání.
Připomenu podobné počítání dálnovýchodní astrologie, kdy každé dvouhodině dne vládne jiné znamení.Tygr od 3 do 5 hodin. Králík od 5 do 7. Drak od 7 do 9. Had od 9 do 11.
Mohla by tato znamení vládnoucí ranním a dopoledním hodinám svým působením za  zvýšenou ranní úmrtnost?

No,  a náš příběh sebevražd duše zakončíme dalším zadáním (heslo A BASTA!) o koncích, rozchodech, opuštěních a ovdověních, které naleznete v horoskopech, které vás napadnou. Zde bych chtěl připomenout Astromódu® Věstby slepých odboček (viz Oživené kameny). Ne každá sebevražda duše skončí smrtí; tak třeba operace slepého střeva, dříve jistá záchranná brzda nespokojené duše ukončující jízdu s tímto tělem, je dnes snadno odblokována chirurgem. Přesto datum operace lze považovat za moment, kdy toho měla duše dost. Podobně i jiné extrémní zážitky mohou znamenat výhybku místo konečné. Také se po takových extrémních zážitcích spousta lidí rozhodne jednat a dělá rychlé životní změny. Podle jedné teorie jsou nejnáchylnější k únikům typu sebevraždy duše, nehod a nenadálých úmrtí (včetně těch pravých sebevražd) planety na 29. stupni znamení (těsně před začátkem nového znamení). V této teorii mají být planety v první třetině znamení spojeny s hmotu a tělem, ve druhé s kulturou a myšlením, no a ve třetí s existeciálním hledáním vyššího smyslu života. Zde se za nejcitlivější považuje konec této duchovní zóny, tedy 29. stupeň, kde planeta bez duchovní odezvy v životě, má tendenci hledat nouzový východ (v běžné astrologii není 29. stupeň znamení zvláštní; snad jen tím, že planeta zde přebírá vlastnosti dalšího znamení.).
Ve všech zadáních vám mohou pomoci jak příběhy a horoskopy slavných, tak pomníčky obyčejných. Vyhněte se předpovídání smrti živým. Jak jsme viděli, není důkaz, že by nějaký tranzit byl skutečným aspektem smrti.

Pokud se rozhodnete pracovat na nějakém zadání a zaslat své zkušenosti, použijte
adresu info@poetrie.cz. Nezapomeňte do předmětu dát heslo zadání.
Zdroje a autory disertaček naleznete v úplném závěru této práce.

Text Jaroslava Dobeše z archívu Hrobky Old Poetrie.

<< zpět